Introduktion av nya skolsköterskor - Mötesplatsen

Kom ihåg?
Ej medlem? Registrera dig!

Mötesplatsen på Elevhälsan

Läs kort intro till vårt forum

Gå tillbaka   Mötesplatsen > Yrkesområde > Skolsköterskor

Detta är allt som skrivits i denna diskussion. Längst ner på varje sida finner du ett snabbsvarsformulär för enkel och snabb postning. Du kan också använda någon av knapparna "svara i diskussion", "svara med citat" eller "snabbsvara" för att komma till ett formulär för postning.
Svara

Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-01, 18:04
systerAnna systerAnna is offline
Medlem

Reg.datum: sep 2014
Introduktion av nya skolsköterskor
Jag kommer snart att börja jobba som skolsköterska. Jag har ingen erfarenhet av detta utan har arbetat som leg.ssk i många år. Jag har läst till distriktssköterska så jag är behörig för tjänsten. Min fråga gäller hörselkontrollen. Var kan jag gå denna kurs? På praktikplatserna jag haft har jag inte fått göra hörselundersökning med hänvisning till att jag först måste gå en kurs, men jag tycker att det är svårt att hitta någon.
Svara med citat
Gammal 2014-09-01, 20:33
Solveig Solveig is offline
Administrator

Reg.datum: jan 2007
Hej!
Jag kan inte se i vilken kommun du arbetar i men i Stockholms län är det hörselvården inom landstinget som anordnar två dagars utbilning i hörselscreening. De brukar skicka ut erbjudande varje höst till samordnande skolsköterska/verksamhetschef för elevhälsans medicinska insatser. Om du inte arbetar i Stockholms län så är mitt tips att du kontaktar hörselvården/kliniken i det landsting du arbetar i.
/Solveig
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Regler för att posta