Journalsystem - Mötesplatsen

Kom ihåg?
Ej medlem? Registrera dig!

Mötesplatsen på Elevhälsan

Läs kort intro till vårt forum

Gå tillbaka   Mötesplatsen > Yrkesområde > Skolpsykologer

Detta är allt som skrivits i denna diskussion. Längst ner på varje sida finner du ett snabbsvarsformulär för enkel och snabb postning. Du kan också använda någon av knapparna "svara i diskussion", "svara med citat" eller "snabbsvara" för att komma till ett formulär för postning.
Svara

Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-22, 11:08
Miriam Miriam is offline
Medlem

Reg.datum: nov 2010
Journalsystem
Hej! Jag har nyligen börjat arbeta som skolpsykolog för tre olika skolor och undrar nu lite vad det finns för datoriserade journalsystem och om någon har erfarenhet av något datorsystem som fungerar för flera olika skolor.
Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 20:54
cajsa cajsa is offline
Administrator

Reg.datum: jan 2007
Kolla in http://www.ne.compugroupmedical.com/ längst till höger högst upp här på hemsidan fd. Profdoc deras PMO som man kan köra online är toppen när man är på olika skolor och behöver komma åt sin egn info var man än är.
Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 14:43
yvonne.falk yvonne.falk is offline
Medlem

Reg.datum: nov 2010
Själv använder jag mig av datorn som skrivmaskin och trivs bra med det. Min erfarenhet med journalsystemet Take Care är att journalskrivandet tar väldigt mycket mer tid. Dessutom är det mycket oflexibelt.
Å andra sidan har jag bara en arbetsplats och har alltså inte behov av att kunna öppna mina journaler på olika ställen.
Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 19:50
cajsa cajsa is offline
Administrator

Hej!
Vad händer om din dator brinner upp?
Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 14:11
Solveig Solveig is offline
Administrator

I din kommun dokumenterar skolhälsovården redan i PMO från Compu Group Medical, fd Profdoc, det system som du har fått tips om i tidigare inlägg. Där skulle ni enkelt kunna bygga på så att du och även andra psykologer och personal inom elevhälsan har en egen journal.
I Huddinge är vi på gång med det men i Haninge dokumenterar psykologerna redan i det systemet. Kanske du kan kontakta någon av psykologerna för att få veta mer.

Som psykolog hör du till hälso- och sjukvården när det gäller diagnostik, vård och behandling och är skyldig att journalföra. Alla utredningar tillhör hälso- och sjukvården men däremot inte handledning. Det ska finnas en verksamhetschef för din verksamhet inom hälso- och sjukvården. Kanske du också kan kontakta den personen för att få besked om hur du ska göra?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Regler för att posta