Lönen - Sidan 2 - Mötesplatsen

Kom ihåg?
Ej medlem? Registrera dig!

Mötesplatsen på Elevhälsan

Läs kort intro till vårt forum

Gå tillbaka   Mötesplatsen > Yrkesområde > Skolsköterskor

Detta är allt som skrivits i denna diskussion. Längst ner på varje sida finner du ett snabbsvarsformulär för enkel och snabb postning. Du kan också använda någon av knapparna "svara i diskussion", "svara med citat" eller "snabbsvara" för att komma till ett formulär för postning.
Svara

Ämnesverktyg
Gammal 2008-03-15, 19:47
Carin Carin is offline
Medlem

Reg.datum: maj 2007
Kanske kan man få upp lönen genom att söka ett nytt jobb och sen använda det i förhandlingen med arbetsgivaren om man vill vara kvar med högre lön
Svara med citat
Gammal 2008-03-19, 14:21
annsjo annsjo is offline
Medlem

Reg.datum: aug 2007
I Flen Södermanland har vi semestertjänst och ligger mellan 25000 -26000kr
Hälsn. Annika
Svara med citat
Gammal 2008-03-25, 15:31
lale lale is offline
Medlem

Reg.datum: maj 2007
Ang lön
Hej!
Jag arbetar som skolsköterska på två friskolor i Nyköpings kommun. Jag har en lön på 25000 kr/månad och semestertjänst. Trodde att jag lågt högt men när jag läser era inlägg verkar jag ha en medellön. Få upp sin lön verkar ju rätt utsiktslöst så då återstår ju bara att byta jobb!!! Igen!! Måste det vara så? Försöker luska om jag kan göra andra arbetsuppgifter.
Ingela
Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 15:45
maggank maggank is offline
Medlem

Reg.datum: apr 2007
Hej!
jag jobbar som skolsköterska i Vingåker. Jag undrar över om det är någon/några som har bra lönekriterier att gå efter. Lönen ser ju olika ut i skilda delar av landet. Jag tar gärna emot tips på lönekriterier från andra, så att vi kan få tips om vad som bör lyftas fram i lönesamtalen.
Maggan
Svara med citat
Gammal 2008-04-22, 15:48
maggank maggank is offline
Medlem

Reg.datum: apr 2007
Nu börjar det bli aktuellt med lönesamtal igen. Har någon/några exempel på lönekriterier som är adekvata för oss skolsköterskor? Jag tar gärna emot tips.
Lönen ser ju olika ut beroende på var vi jobbar i landet. Jag känner att vi i Vingåker behöver hjälp med vad vi kan lyfta fram på lönesamtalen.

Maggan
Svara med citat
Gammal 2008-04-23, 13:56
birgo66 birgo66 is offline
Medlem

Reg.datum: mar 2007
Ja, att byta arbetsgivare för att få upp lönen är ju visserligen sant, men är inte alltid bra varken för arbetstagaren eller arbetsplatserna. Jag har bytt arbetsplats två ggr (frivilligt)under två år och har ju fått "börja om" varje tillfälle. Om man inte kan argumentera och få mer pengar , kan man försöka att få andra förmåner tex i form av extra lediga dagar!
Svara med citat
Gammal 2010-08-23, 14:20
Pep Pep is offline
Medlem

Reg.datum: maj 2008
Jag jobbar på friskolor i Göteborg och har 29 000 kr på 80%. Behöver jag säga att jag är ytterst nöjd? Jag är saklig i min framställan vid lönesamtal och visar på vad jag gjort och vad jag kan.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Regler för att posta