Kostnadsfritt webbinarium om hur vi kan skapa en smartare elevhälsa

Den 19 januari arrangerar elevhälsan.se och EdAider ett webinar där flera framstående lärare och skolledare ger sin syn på nuvarande arbetssätt och processer inom elevhälsoarbetet – och deras respektive begränsningar och utmaningar.

Vi fördjupar oss även i vad vi behöver förändra för att det systematiska elevhälsoarbetet ska bli ännu mer förebyggande, evidensbaserat och effektivt. Hur kan exempelvis datadrivna insikter och metoder hjälpa oss att följa och förbättra elevernas mående på nya sätt, 
och samtidigt spara tid för skolans personal?

Varmt välkommen att lyssna, och uppdatera dina kunskaper inför det nya året. Webbinariet genomförs digitalt klockan 15:30-16:15. Om du inte kan medverka just den dagen kommer du att kunna se den inspelade versionen i efterhand.

Medverkande

  • Linda Forssell Asp – lärare, som även står bakom kontot Lindas klassrum på Instagram och TikTok
  • Stojanka Drinic – prisbelönt rektor på Östermalmsskolan i Stockholm
  • Johan Olsson – biträdande rektor med särskilt fokus på elevhälsa och tidigare kurator
  • Sevil Sulejman – Heltidsmentor, förstelärare och författare till den kommande boken Supermentorn
  • Johannes Innala – medgrundare av elevhälsan.se (medverkar som moderator)

Målgrupp
Målgrupp är skolledare, förvaltningspersonal, elevhälsochefer, mentorer, lärare, kuratorer och övriga som är engagerade i det systematiska elevhälsoarbetet.

Avsändare
Webinaret arrangeras av EdAider och är kostnadsfritt. EdAider är ett svenskt företag som utvecklats utifrån forskning inom teknikstött lärande.

EdAider erbjuder i dag två produkter till svenska skolor: en pedagogisk plattform och ett digitalt verktyg för elevhälsan – EdAider Wellbeing.
Läs mer på edaider.com.

Vid frågor:
Mejl: johannes@elevhalsan.se
Tel: 070-492 01 96

Anmälan

Kostnadsfritt

Webbinariet genomförs digitalt torsdagen den 19 januari november klockan 15:30-16:15. Efter dragningen kommer det att finnas tid för frågestund via chatt. Ni kommer efter anmälan att erhålla mejl och påminnelser för ert deltagande.

Kontaktuppgifter

MER INFO

Din anmälan är bindande men kan alltid överlåtas till någon kollega. Vid skriftlig avbokning senast 4 veckor innan konferensen erhålls full avgift, vid avbokning fram till 2 veckor innan konferensen erhålls ett värdebevis på hela summan att använda som betalning på någon annan av våra webinarier, därefter utgår ingen ersättning vid avbokning. Du kommer få mejl med all praktisk information i god tid innan webbinariet. Du får inget automatiskt bekräftelsemejl direkt efter din anmälan.